Wednesday, February 14, 2018

"Inimväärikus"


               Inimväärikus
               Karmo Talts

Kui ma lähen üle märja põranda,
siis küsin ma endalt,
kas koristaja jaoks on tõesti oluline kanepi legaliseerimise küsimus?
Küllap ta muretseb hoopis,
et lapsed ühegi mõnuaine kütke ei satuks.
Ja kui ma möödun redelil seisvast elektrikust,
siis ma ei saa jätta nentimata,
et talle pole kõige tähtsam asi maailmas töötute saatus.
Ta tuleb kuidagi omadega välja,
aga väärikuse alalhoidmiseks on ots otsaga kokkutulemisest vähe.
Ja kui mõni lihttööline vannub teistsuguse välimusega või kommetega inimesi,
siis kogu vastumeelsuse juures sellise käitumise vastu tean ma ometi,
et temasse endasse ei ole keegi suhtunud kui inimesesse.
Pelk ellu jäämine ei ole ju midagi muud kui masina käigus püsimine.

No comments:

Post a Comment